Vertrek en aankomst - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Janet Janssen Daalen - WaarBenJij.nu Vertrek en aankomst - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Janet Janssen Daalen - WaarBenJij.nu

Vertrek en aankomst

Blijf op de hoogte en volg Janet

28 Januari 2016 | Suriname, Paramaribo

Op woensdag 27 januari was het zo ver. Op het werk de deur achter me dicht en Dicky opgehaald. We hadden een voorspoedige reis naar ons Schipholhotel (Van der Valk). Daar hadden we een super deluxe kamer en het eten was prima, dus uitgerust konden we de volgende dag richting Schiphol, waar ook alles meezat en we dus tijd zat hadden om lekker te babbelen met de Surinamers die ook bij de gate moesten wachten. Zelfs de vlucht viel niet tegen, dus wat wilden we nog meer.

Oké, bij de douane en koffers hadden het wat sneller gekund zodat Anthony, onze chauffeur, niet zo lang hadden hoeven wachten en iets bedaarder richting stad had kunnen rijden, maar een kniesoor die daarop let.

De rit gaf ons gelijk een indruk van Suriname. Iedereen rijdt midden op de weg en doet maar een beetje. Het stikt ook van de verkeersdrempels. En overal langs de weg vindt je Chinese winkels en houten huizen.

Na een uurtje kwamen we aan bij het meisjesinternaat. Tot grote verrassing van Rita, die ons pas de volgende dag hadden verwacht. Dat werd dus improviseren, want onze kamers werden nog volop verbouwd. Maar wij zijn gelukkig niet zo moeilijk dus werd voor ons een plekje gevonden tussen de boeken in de bibliotheek in het huis van Rita en Jaap. Na een gezellig avondje hebben we dan ook heerlijk geslapen, vol vertrouwen in wat er allemaal nog zou gaan komen.

• 29 Januari 2016 - 20:17

Wietske:

WoW janet de start even anders. Marja je moet flexibel zijn en blijven. Geniet ik volg je en ben benieuwd naar jullie ervaringen. Wietske

• 29 Januari 2016 - 20:17

Wietske:

• 29 Januari 2016 - 20:47

Mieke:

Hahahaha ... een goed begin is het halve werk. Toch?
    Ik heb net de - gedeelde - foto's van Dicky gezien. Suriname komt nu al op mijn bucketlist ;)
    Have fun!

• 30 Januari 2016 - 19:37

Corrie:

Klinkt goed . Maarre wat heb jij toch met racende chauffeurd

• 30 Januari 2016 - 20:38

Piet:

Een goed begin. Veel plezier daar. We zullen je volgen.

Janet

Ik ben een echte wereldreizigster aan het worden. Net terug uit Cuba en het volgende avontuur staat voor de deur. Mooi toch om naast werk, kinderen en het overig dagelijks leven in Nederland ook de wereld te verkennen? Deze reis gaat naar Suriname. Waar het mooi weer is (ga ik van uit) en ik samen met Dicky aan de slag kan als vrijwilliger in het dierenasiel van Paramaribo. Slapen gaan we in een meisjesinternaat, waar zo'n 40 meisjes uit het binnenland verblijven, omdat ze in de stad op school zitten. Marleen en Rita zijn onze begeleidsters en in overleg kunnen we onze werktijden aanpassen en diverse excursies gaan maken. Ik kijk er erg naar uit om in het dagelijks leven van Paramaribo te duiken en ben héél benieuwd naar onze belevenissen gedurende de vier weken die we daar zullen blijven.

Actief sinds 17 Jan. 2016