Alle dieren zijn even lief! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Janet Janssen Daalen - WaarBenJij.nu Alle dieren zijn even lief! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Janet Janssen Daalen - WaarBenJij.nu

Alle dieren zijn even lief!

Blijf op de hoogte en volg Janet

03 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

Vandaag weer lekker gewerkt. We worden er al handig in en het gaat best snel. Ook vinden we de weg al wat makkelijker. Maar het is wel echt hondenweer. Wat een regen valt er zeg. Alhoewel, de honden willen er niet eens door. Ze willen hun hokken niet uit om in de regen uitgelaten te worden. Dus poepen ze maar lekker in hun hokken. Wij ruimen het toch wel op.

Als de benches verschoond moeten worden, moet een van ons de honden ondertussen vasthouden. Het zijn nog vrij jonge honden en ze plassen ons lekker onder.

Mariska is niet helemaal blij. Ze heeft gisteren een hondentelling gedaan en het blijken er zelfs meer dan 140 te zijn. Ze heeft echt een probleem! Gemiddeld worden er rond de 30 honden per week geplaatst maar dat is niet genoeg.

Als we klaar zijn met werken bellen we Jaap dat hij ons niet door de regen hoeft op te halen. We krijgen een lift en laten de fietsen staan, want het blijft maar gieten vandaag. Morgen gaan we wel met een taxi naar het werk. We willen toch eerst naar de stad.

Thuis gekomen zetten we snel onze kleren in de week want we stinken een uur in de wind. Maar dat hoort er nu eenmaal bij.

• 04 Februari 2016 - 00:12

• 04 Februari 2016 - 00:13

• 04 Februari 2016 - 00:13

• 04 Februari 2016 - 09:14

Corrie:

Hoi hoi, leuk al die verhalen vervelend dat het zulk slecht weer is hier ook hoor maar ja dat zijn dan ook Hollandse winters. De eerste week zit er weer al bijna op vorige week zaten jullie op Schiphol. Krijg je niet het gevoel dat je ze allemaal mee wil nemen. Nou nog veel plezier

• 04 Februari 2016 - 09:41

Ans Boeijen:

Hoi hoi vrijwilligers in het verre Suriname, leuk jullie verhalen te lezen en een voorstelling te kunnen maken hoe het daar is.
    Jammer dat het weer niet mee zit hoe kan dat nou waar halen die suries dan hun mooie kleur vandaan haha.
    Nou hier is het ook grijs en grauw voor mij mag de zon weer iedere dag gaan schijnen.
    Ennn hoeveel hondjes gaan jullie adopteren, lijkt mij af en toe best wel zielig nou ik hoop dat jullie vermaken ondanks stront en pies geef alle hondjes van mij maar een dikke knuffel zit er ook een kayra tussen of hebben ze dat ras niet ? nou mensen ik ga weer aan het werk en jullie toitoitoi en blijven schrijven vind het heel leuk 's morgen de blogs te lezen. knuffel voor julliexxx

Janet

Ik ben een echte wereldreizigster aan het worden. Net terug uit Cuba en het volgende avontuur staat voor de deur. Mooi toch om naast werk, kinderen en het overig dagelijks leven in Nederland ook de wereld te verkennen? Deze reis gaat naar Suriname. Waar het mooi weer is (ga ik van uit) en ik samen met Dicky aan de slag kan als vrijwilliger in het dierenasiel van Paramaribo. Slapen gaan we in een meisjesinternaat, waar zo'n 40 meisjes uit het binnenland verblijven, omdat ze in de stad op school zitten. Marleen en Rita zijn onze begeleidsters en in overleg kunnen we onze werktijden aanpassen en diverse excursies gaan maken. Ik kijk er erg naar uit om in het dagelijks leven van Paramaribo te duiken en ben héél benieuwd naar onze belevenissen gedurende de vier weken die we daar zullen blijven.

Actief sinds 17 Jan. 2016