Tussendoor berichtje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Janet Janssen Daalen - WaarBenJij.nu Tussendoor berichtje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Janet Janssen Daalen - WaarBenJij.nu

Tussendoor berichtje

Blijf op de hoogte en volg Janet

11 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

De dagen rijgen zich aaneen en het wordt langzamerhand allemaal gewoonte. Nou ja, met uitzondering van de pijn en duizeligheid dan. Het kost de nodige moeite om me te verplaatsen en dat drukt de pret wel wat.

Na onze verhuizing naar het internaat was het weer even wennen maar een eigen kamer is toch best lekker. Zuster Tina, kokins Shirley en Helen en schoonmaakster Melanie bekommeren zich uitstekend om ons. We kunnen ook veel met hen lachen. Ook de meisjes leren we langzamerhand een beetje beter kennen. De meeste van hen zijn serieuze studenten. Ze blijven soms wel tot hun 25ste in het internaat. Ze nodigen ons al uit voor schooluitvoeringen en we raken steeds meer betrokken bij het dagelijks leven hier.

Straks voor het eerst weer voorzichtig aan het werk, maar zo meteen eerst met Rita naar de feestwinkel want haar zus wordt zaterdag 50 en de bedoeling is dat wij een Sarapop voor haar gaan maken. Wij zijn ook uitgenodigd voor het feest dus dat wordt vast gezellig.

Werken betekent met mijn verwondingen nu dat ik voorlopig niet meer bij de honden in de hokken kan. Die zijn veel te enthousiast en zullen me omver gooien en op mijn (gehechte) hoofd duiken. Dan maar eten klaarmaken in de keuken en me een beetje om de poesjes bekommeren en hier en daar een knuffel geven. Ook niet verkeerd!

Gisteren zijn we met de Belgische studenten en Meike nog wat gaan drinken in de Karaokebar, maar de muziek was om diezelfde reden niet al te best. De cocktails dan weer wel ...

Meike is gisteren naast ons komen wonen en vandaag zal ook Babette nog voor een paar dagen deze kant uit komen. Zij gaat zaterdag al weer naar huis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janet

Ik ben een echte wereldreizigster aan het worden. Net terug uit Cuba en het volgende avontuur staat voor de deur. Mooi toch om naast werk, kinderen en het overig dagelijks leven in Nederland ook de wereld te verkennen? Deze reis gaat naar Suriname. Waar het mooi weer is (ga ik van uit) en ik samen met Dicky aan de slag kan als vrijwilliger in het dierenasiel van Paramaribo. Slapen gaan we in een meisjesinternaat, waar zo'n 40 meisjes uit het binnenland verblijven, omdat ze in de stad op school zitten. Marleen en Rita zijn onze begeleidsters en in overleg kunnen we onze werktijden aanpassen en diverse excursies gaan maken. Ik kijk er erg naar uit om in het dagelijks leven van Paramaribo te duiken en ben héél benieuwd naar onze belevenissen gedurende de vier weken die we daar zullen blijven.

Actief sinds 17 Jan. 2016
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 7450

Voorgaande reizen:

28 Januari 2016 - 25 Februari 2016

Suriname, vrijwilligerswerk

31 Januari 2016 - 31 Januari 2016

Amazone, excursie Warappakreek

Landen bezocht: