Feest - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Janet Janssen Daalen - WaarBenJij.nu Feest - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Janet Janssen Daalen - WaarBenJij.nu

Feest

Blijf op de hoogte en volg Janet

13 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

Gisterenavond weer 2 nieuwe vrijwilligers verwelkomd. Het zijn Frederieke en Kaspar. Ze zijn allebei 19 jaar en het is een stelletje. Ze trekken in bij Meike in het huis. Vanochtend moeten we afscheid nemen van Babette. Dat is best moeilijk want Babette is een topmeid.

Als Dicky en ik boodschappen doen en langs een huis lopen, komt daar een oma met haar kleinkinderen naar buiten. We raken aan de praat en mogen foto's maken van de prachtige kindjes. Dan belooft ze ons iets lekkers voor ons te gaan koken voor onze laatste dag hier. Het is een soort cake, genaamd Bojo. Ze zal ons bellen als het klaar is. Wat lief toch?

En dan is het zo ver. We gaan naar het feest van de zus van Rita, Shirley, die vandaag 50 wordt. Thomas is door de meiden van het internaat omgetoverd tot een Sarah en we gaan met 2 taxi's op weg. Het wordt en super gezellige avond met veel eten, drinken, muziek en dans.

Tags: Sarah

Janet

Ik ben een echte wereldreizigster aan het worden. Net terug uit Cuba en het volgende avontuur staat voor de deur. Mooi toch om naast werk, kinderen en het overig dagelijks leven in Nederland ook de wereld te verkennen? Deze reis gaat naar Suriname. Waar het mooi weer is (ga ik van uit) en ik samen met Dicky aan de slag kan als vrijwilliger in het dierenasiel van Paramaribo. Slapen gaan we in een meisjesinternaat, waar zo'n 40 meisjes uit het binnenland verblijven, omdat ze in de stad op school zitten. Marleen en Rita zijn onze begeleidsters en in overleg kunnen we onze werktijden aanpassen en diverse excursies gaan maken. Ik kijk er erg naar uit om in het dagelijks leven van Paramaribo te duiken en ben héél benieuwd naar onze belevenissen gedurende de vier weken die we daar zullen blijven.

Actief sinds 17 Jan. 2016