Ping Pe, terugreis - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Janet Janssen Daalen - WaarBenJij.nu Ping Pe, terugreis - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Janet Janssen Daalen - WaarBenJij.nu

Ping Pe, terugreis

Blijf op de hoogte en volg Janet

21 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

De hele nacht heeft de muziek over de rivier geklonken vanwege de aanstaande begrafenis. Dicky had het ook nog even moeilijk vanwege de kakkerlak die in de klamboe geklauterd was en ook was er geen water om te douchen, maar verder hebben we prima geslapen.

Vandaag moeten we helaas weer vroeg de terugreis aanvaarden. Als volleerde reizigers klimmen we aan boord tussen alle mensen die ook naar een ander dorp of naar de stad willen. Hier en daar worden er weer goederen uitgewisseld en we raken aan alles al gewend. Voor we het weten staan we dan ook weer aan de wal en rijden we terug naar de stad. Het is weer en regenachtige dag. Aan Chappo vraag ik nog even wat er nu ook weer in het Samaraccaans geborduurd staat op de omslagdoek die ik gekocht had in het dorp. Dat blijkt het volgende te zijn: "Dat had ik niet van je verwacht".
Grappig toch?

Fijn was ook dat we drie dagen lang geen last hebben gehad van muggen. Effe bijkomen van alle jeuk! Nu maar weer even alles op het gemakje.
Veel schoon wasgoed heb ik niet meer, maar het is ook nog maar een paar dagen, dus ik zing het nog wel uit.

Met Jolien, de nieuw aangekomen vrijwilligster zijn we nog even Chinees gaan halen. Dicky wil niet, die is bang dat er hond in zit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janet

Ik ben een echte wereldreizigster aan het worden. Net terug uit Cuba en het volgende avontuur staat voor de deur. Mooi toch om naast werk, kinderen en het overig dagelijks leven in Nederland ook de wereld te verkennen? Deze reis gaat naar Suriname. Waar het mooi weer is (ga ik van uit) en ik samen met Dicky aan de slag kan als vrijwilliger in het dierenasiel van Paramaribo. Slapen gaan we in een meisjesinternaat, waar zo'n 40 meisjes uit het binnenland verblijven, omdat ze in de stad op school zitten. Marleen en Rita zijn onze begeleidsters en in overleg kunnen we onze werktijden aanpassen en diverse excursies gaan maken. Ik kijk er erg naar uit om in het dagelijks leven van Paramaribo te duiken en ben héél benieuwd naar onze belevenissen gedurende de vier weken die we daar zullen blijven.

Actief sinds 17 Jan. 2016
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 7448

Voorgaande reizen:

28 Januari 2016 - 25 Februari 2016

Suriname, vrijwilligerswerk

31 Januari 2016 - 31 Januari 2016

Amazone, excursie Warappakreek

Landen bezocht: