Vertrek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Janet Janssen Daalen - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Janet Janssen Daalen - WaarBenJij.nu

Vertrek

Blijf op de hoogte en volg Janet

25 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

De laatste dag is aangebroken. 's Morgens komt eerst Joyce nog even op bezoek om afscheid te nemen en daarna gaan we naar de dame in de Achtersteeg die voor ons Bojo heeft gebakken. Het is een soort cake met kokos, cassave en boter en dergelijke. Heel lief. Dan maken we nog een groepsfoto met alle vrijwilligers en wordt het een beetje bloggen en wachten. Raar idee dat het al weer voorbij is. Maar het was een hele ervaring die ze ons nooit meer afpakken!

Vaarwel Suriname, een land met veel contrasten, lieve mensen en een rijke cultuur. We zullen iedereen heel erg gaan missen!

• 26 Februari 2016 - 12:58

Lian:

Janet, bedankt voor je leuke verhalen uit het verre Suriname.. Wat een leuke ervaring en wat een goed werk heb je daar gedaan! Het was super leuk om je daar te volgen. Goeie reis terug en tot gauw. Groetjes, Lian

Tags: Bojo

Janet

Ik ben een echte wereldreizigster aan het worden. Net terug uit Cuba en het volgende avontuur staat voor de deur. Mooi toch om naast werk, kinderen en het overig dagelijks leven in Nederland ook de wereld te verkennen? Deze reis gaat naar Suriname. Waar het mooi weer is (ga ik van uit) en ik samen met Dicky aan de slag kan als vrijwilliger in het dierenasiel van Paramaribo. Slapen gaan we in een meisjesinternaat, waar zo'n 40 meisjes uit het binnenland verblijven, omdat ze in de stad op school zitten. Marleen en Rita zijn onze begeleidsters en in overleg kunnen we onze werktijden aanpassen en diverse excursies gaan maken. Ik kijk er erg naar uit om in het dagelijks leven van Paramaribo te duiken en ben héél benieuwd naar onze belevenissen gedurende de vier weken die we daar zullen blijven.

Actief sinds 17 Jan. 2016