Voer doneren - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Janet Janssen Daalen - WaarBenJij.nu Voer doneren - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Janet Janssen Daalen - WaarBenJij.nu

Voer doneren

Blijf op de hoogte en volg Janet

16 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

Vandaag gaan we op pad met Theo om voor het dierenasiel hondenvoer te kopen. Wij hebben beloofd dit te doneren. In december is er vanuit Nederland een hele zeecontainer voer gekomen, van sponsors. Dat is nu op en er is weinig geld om nieuw voer te kopen.

We gaan naar een grote supermarkt. Bekijken de prijzen en dan gaat Dicky in onderhandeling met de Chinese bedrijfsleidster. Het levert niet meer op dan 5% korting en we besluiten het ook nog eens te proberen bij Choise, een andere grote, westerse supermarkt. Daar wil men ook niet meer dan 5% geven maar het voer is wel goedkoper. En uiteindelijk krijgen we ook de oude voorraad uit het magazijn. Dat is de moeite waard, want ons hele busje is nu vol. De honden kunnen weer een dag of 5 à 6 vooruit. Of we ook nog groente en fruit willen? Nou, wij niet maar de dierentuin misschien? Tja, daar hebben ze het al aan aangeboden, maar die komen maar niet. Snap je dat?

Janet

Ik ben een echte wereldreizigster aan het worden. Net terug uit Cuba en het volgende avontuur staat voor de deur. Mooi toch om naast werk, kinderen en het overig dagelijks leven in Nederland ook de wereld te verkennen? Deze reis gaat naar Suriname. Waar het mooi weer is (ga ik van uit) en ik samen met Dicky aan de slag kan als vrijwilliger in het dierenasiel van Paramaribo. Slapen gaan we in een meisjesinternaat, waar zo'n 40 meisjes uit het binnenland verblijven, omdat ze in de stad op school zitten. Marleen en Rita zijn onze begeleidsters en in overleg kunnen we onze werktijden aanpassen en diverse excursies gaan maken. Ik kijk er erg naar uit om in het dagelijks leven van Paramaribo te duiken en ben héél benieuwd naar onze belevenissen gedurende de vier weken die we daar zullen blijven.

Actief sinds 17 Jan. 2016